اطلاعیه مرکز نخبگان

اطلاعیه در خصوص نحوه دریافت برگ سبز و عدم درج غیبت و اضافه خدمت

۰۴ تیر ۱۴۰۲ | ۱۴:۵۸ کد : ۵۷۲۰ اطلاعیه‌های مرکز نخبگان
تعداد بازدید:۱۸۲۶۳
اطلاعیه در خصوص نحوه دریافت برگ سبز و عدم درج غیبت و اضافه خدمت

اطلاعیه در خصوص نحوه دریافت برگ سبز و عدم درج غیبت و اضافه خدمت

استعدادهای برتر وظیفه ای (نخبه) که به مرکز نخبگان نیروهای مسلح (داعا) معرفی میشوند، جهت دریافت برگ سبز در دو وضعیت قرار دارند:

۱- فارغ التحصیلان (دانش آموختگان)؛

این افراد لازم است قبل اتمام یکسال معافیت تحصیلی شان، به دفاتر پ +۱۰ مراجعه و بعد ثبت مدرک فارغ التحصیلی خود، نسبت به اخذ برگ سبز اعزام بخدمت خود اقدام و در اولین دوره آموزشی اطلاع رسانی شده از طرف مرکز نخبگان، ثبت نام و شرکت نمایند. این افراد باید توجه داشته باشند اگر تا سررسید تاریخ برگ سبز آنان، دوره آموزشی برگزار نگردید، برگ سبز خود را در سایت مرکز نخبگان بارگزاری نموده یا در صورت امکان، برگ سبز خود را به مدیریت آموزش مرکز نخبگان تحویل نمایند، تا تاریخ اعزام درج شده در برگ سبز آنان، به اولین دوره آموزشی تمدید شود، لذا اینگونه افراد مشمول غیبت یا اضافه خدمت نخواهند شد.

۲- دانشجویان؛

وضعیت نظام وظیفه این افراد از طرف مرکز نخبگان به وضعیت نخبه درحال تحصیل تغییر داده می‌شود تا بتوانند ضمن اخذ برگ سبز، در اولین دوره آموزشی شرکت نمایند. این فراد باید توجه داشته باشند اگر تا سررسید تاریخ برگ سبز آنان، دوره آموزشی برگزار نگردید، برگ سبز خود را در سایت مرکز نخبگان بارگذاری نموده یا درصورت امکان، برگ سبز خود را به مدیریت آموزش مرکز نخبگان تحویل نمایند، تا تاریخ اعزام درج شده در برگ سبز آنان، به اولین دوره آموزشی تمدید شود، لذا اینگونه افراد مشمول غیبت یا اضافه خدمت نخواهند شد.

نکته:

عدم توجه به موارد بالا ممکن است موجب اضافه خدمت یا غیبت سنواتی گردد که برای رفع آن لازم است؛ فرد نخبه وظیفه به دفاتر پ+۱۰ مراجعه و درخواست توجیه غیبت را ثبت نمایند، در این صورت با تشکیل کمیسیون نظام وظیفه مشکل فرد بررسی و رفع خواهد شد.

در صورتی که در خواست رفع غیبت، مورد قبول واقع نگردد، خدمت این افراد در پایان کار و هنگام صدور کارت پایان خدمت رفع خواهد شد. لذا هیچ‌گونه مشکل و مانعی برای ادامه فرایند انجام طرح جایگزین خدمت سربازی نخواهد بود.

مرکز نخبگان و استعدادهای برتر وظیفه نیروهای مسلح

‌‌‌


( ۱۷۰ )