پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۳۴۱۶۵

آخرین ویرایش: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲


نامه من از بنیاد ملی نخبگان به مرکز نخبگان نیروهای مسلح ارسال شده است، لطفاً درخصوص اقدامات بعدی که من باید انجام دهم توضیح دهید؟

ابتدا تمامی مدارکی را که در سایت گفته‌ایم به صورت کد بندی (طبق جدول مندرج در سایت قسمت تشکیل پرونده) باید در یک پوشه به نام کدملی خود فرد در لوحه فشرده ثبت کنید و به صورت حضوری یا پستی به مرکز نخبگان ارسال کنید.

کلید واژه ها: پذیرش

برخی از مدارک برای تشکیل پرونده (همانند برگه سبز، مدرک تحصیلی و …) را نتوانستم ارائه کنم، آیا می‌شود همچنان تشکیل پرونده داد؟

بله، پس از ارسال نامه بنیاد ملی نخبگان به مرکز نخبگان تشکیل پرونده شما انجام می‌شود.

کلید واژه ها: پذیرش

مراحل معرفی برای انجام پروژه جایگزین خدمت چگونه است؟

پس از احراز نخبگی توسط بنیاد ملی نخبگان، به سایت مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلّح (سایت حاضر) مراجعه کرده، درخواست تشکیل پرونده و معرفی به سازمان به‌کارگیرنده نمایید.

توجّه فرمایید که مراجعات حضوری به مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح محدود شده است، بنابراین برای تشکیل پرونده بایستی کلیه مدارک مورد نیاز را در قالب لوح فشرده به صورت پستی یا حضوری (شنبه تا چهارشنبه از ساعات ۸ تا ۱۲ ظهر ) به مرکز نخبگان برسانید.

توصیه می‌شود شرح مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده را در صفحه وب مرکز نخبگان ملاحظه نمایید:

برای معرّفی به سازمان به‌کارگیرنده نیز پس از گذشت ۱ هفته از تاریخ احراز نخبگی، در سایت مرکز (نوارابزار قرمزرنگ بالای سایت تسهیلات معرفی به سازمان به‌کارگیرنده) فرم مربوطه را تکمیل و ثبت فرمایید.

کلید واژه ها: معرفی تشکیل پرونده

کلید واژه ها: معرفی تشکیل پرونده

چگونه می‌توانم سازمان بکارگیرندۀ خود را عوض کنم؟

عوض کردن سازمان بکارگیرنده بایستی با نظر سازمانی که معرفی شد‌ه‌اید صورت پذیرد و شما دلایل و استندات لازم را به سازمان ارائه نمایند تا سازمان درصورت صلاحدید نامه عدم نیاز به شمار جهت اختصاص به سازمان دیگر صادر نماید.

کلید واژه ها: معرفی به سازمان بکارگیرنده معرفی مرکز نخبگان

بعضاً برخی از سازمان‌های بکارگیرنده اعلام می‌نمایند جهت قطع ادامه همکاری ما به شما نامه عدم نیاز یا عدم همکاری می‌دهیم، معنای این دو مفهوم چیست؟ 

عدم نیاز به معنی تکمیل ظرفیت در رشته و تخصص مورد نظر، عدم توانمندی استعداد برتر معرفی شده جهت اجرای پروژه، ولی عدم همکاری یعنی اینکه فرد توانمند و می‌تواند پروژه را انجام دهد، لیکن بدلایل شخصی یا هر علت دیگری نمی‌خواهد با آن سازمان همکاری نماید. ‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: معرفی به سازمان بکارگیرنده

از کجا بدانم به چه سازمانی برای اجرای پروژه معرفی شده‌ام؟ 

درصورت معرفی به سازمان برای اجرای پروژه توسط کارکنان مرکز نخبگان با شما تماس گرفته می‌شود. ‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: شروع به کار معرفی به سازمان بکارگیرنده

من هنگام معرفی به مرکز نخبگان از سازمانی اعلام نیاز داشتم و آن را ارائه نمودم ولی مرکز نخبگان مرا به سازمان دیگری معرفی کرده است، ممکن است در این زمینه توضیح دهید؟ 

چنانچه در سؤال یک پاسخ داده شده اختصاص استعدادهای برتر به سازمان‌ها براساس اولویت‌ها و سهمیه تعیین شده به سازمان‌ها اختصاص می‌یابد و ارائه نامه اعلام نیاز لزوماً قابلیت اجرا نمی‌تواند داشته باشد. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها:

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)

لطفاً در خصوص چگونگی واگذاری استعداد برتر یا نخبه وظیفه به سازمان های بکارگیرنده توضیح دهید؟

همچنان که از نام طرح جایگزین خدمت سربازی پیداست، سرباز باید در نیروهای مسلح خدمت خود را انجام دهد، لیکن در خصوص استعدادهای برتر بمنظور ارج نهادن به تلاش علمی و ظرفیت‌هایی که داشته می‌توانند در سایر سازمان ها نیز بیشتر مثمر ثمر واقع شوند استثنا وجود دارد، لذا در تقدم یکم استعدادهای برتر با توجه به رشته و تخصص به سازمان های نیروهای مسلح (ارتش-سپاه- وزارت دفاع - نیروی انتظامی) اختصاص داده می شود.

بعضی رشته ها و تخصص ها که در نیروهای مسلح کاربرد ندارند به سازمان های کشوری واگذار می شود.

کلید واژه‌ها: شروع به کار مراحل شروع به کار

کلید واژه ها: شروع به کار مراحل شروع به کار

چگونه می‌توان محل انجام پروژه جایگزین خدمت را تغییر داد؟

تغییر محل انجام پروژه جایگزین خدمت (سازمان به‌کارگیرنده) امکان‌پذیر نیست. تنها در صورت عدم نیاز سازمان معرفی شده به تخصص شخص و نامه کتبی عدم نیاز آن سازمان و بررسی نامه توسط مرکز نخبگان، در صورت صلاحدید به سازمان دیگری معرفی صورت می‌گیرد.

 کلید واژه هامحل انجام پروژه تغییر محل انجام پروژه عدم نیاز

کلید واژه ها: محل انجام پروژه تغییر محل انجام پروژه عدم نیاز

مدت انجام پروژه جایگزین خدمت چند ماه است؟

در حال حاضر مدت زمان انجام پروژه تحقیقاتی نخبگان وظیفه از حداقل ۱۲ ماه بدون احتساب دوره آموزشی تا حداکثر ۲۴ ماه با احتساب دوره آموزشی تعیین شده است. در هر حال ارزش علمی پروژه بایستی به اندازه کل مدت خدمت وظیفه عمومی باشد که در حال حاضر ۲۴ ماه می باشد.

در حال حاضر چنانچه نامه شروع بکار با تاریخ آموزشی حداکثر ۲ماه اختلاف داشته باشد شروع بکار از اول آموزشی قید می شود و در صورتیکه خود سازمان تاریخ شروع بکار را قید نماید تاریخ مذکور ملاک عمل قرار می گیرد. ‌

کلید واژه ها: زمان انجام پروژه

پس از مراجعه به سازمان به‌کارگیرنده، طی چه مدت می‌توان پروپوزال خود را به تصویب رساند؟

مهلت ارائه پروژه حداکثر یک ماه می باشد، البته این مدت بستگی به سازمان مربوطه و توانایی شخص در تهیه و تصویب پروپوزال دارد. اگر زمان تصویب پروپوزال به طول انجامید، شخص باید مرکز نخبگان را درباره علت تأخیر در جریان بگذارد تا وضعیت وی توسط مرکز مورد بررسی قرار‌گیرد.

کلید واژه ها: پروپوزال شروع به کار بکارگیری

کلید واژه ها: پروپوزال شروع به کار بکارگیری

مدت انجام پروژه جایگزین خدمت (۱۲ تا ۲۴ ماه) از چه زمانی محاسبه می‌شود؟

پس از معرفی فرد نخبه به سازمان به‌کارگیرنده برای انجام پروژه جایگزین خدمت، فرد باید برای ارائه و تصویب پروپوزال خود اقدام کند. پس از آن، سازمان به‌کارگیرنده نامه «تأییدیه پروپوزال» را به همراه خود پروپوزال به مرکز نخبگان ارسال می‌کند تا این مرکز پس از بررسی، نامه شروع به کار فرد را صادر نماید.

‌‌‌‌‌واژه ها: مدت زمان زمان پروژه

کلید واژه ها: مدت زمان زمان پروژه

پس از معرفی به سازمان به‌کارگیرنده طی چه مدت می‌توان به آن سازمان مراجعه کرد؟

پس از معرفی مرکز نخبگان، نخبه وظیفه باید حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به سازمان به‌کارگیرنده مراجعه نماید.

در صورتی که فرد نخبه در موعد مقرر خود را به سازمان به‌کارگیرنده معرفی نکند، مرکز نخبگان می‌تواند بر اساس صلاحدید خود تصمیم مقتضی اتخاذ نماید و مسئولیت تمامی مشکلات و عواقب بر عهده خود فرد است.

مدت زمان پاسخگویی به نامه معرفی به سازمان به‌کارگیرنده چقدر است؟

سازمان‌های به‌کارگیرنده موظف هستند حداکثر ظرف یک ماه به نامه معرفی ارسالی از مرکز نخبگان پاسخ دهند. چنانچه این امر به طول بیانجامد، نخبگان باید سریعاً این تأخیر و علّت آن را به مرکز نخبگان اطلاع دهند، در غیر این صورت فرآیند پروژه جایگزین خدمت آنان با مشکل مواجه خواهد شد.

کلید واژه ها: تشکیل پرونده معرفی به سازمان

نحوه اعلام شروع بکار چگونه است؟ 

پس از معرفی به یگان / سازمان بکارگیرنده، پروژه‌ای برای شما تعریف می‌شود یا چنانچه خودتان طرحی داشته باشید ارائه و درصورت ‌‌مورد نیاز بودن بایستی پروپوزال تهیه کنید که پس از بررسی و تأیید پروپوزال در کارگروه سازمان نامه بکارگیری شما جهت اخذ مجوز به مرکز نخبگان نیروهای مسلح ارسال می‌شود.

کلید واژه ها: شروع به کار مراحل شروع به کار

نخبگان وظیفه چه زمانی می‌توانند دوره آموزشی را طی نمایند؟

با توجه به مصوبه سال ۱۴۰۰ مرکز نخبگان، همه افراد معرفی شده از بنیاد ملی نخبگان باید اولین دوره آموزشی پیشرو مرکز نخبگان را شرکت نمایند. لذا تمدید به دوره‌های بعد امکان‌پذیر نخواهد بود، مگر در موارد اضطراری (کمیسیون پزشکی)

کلید واژه ها: آموزشی

افراد شرکت کننده در دوره آموزشی، نیازی به بارگذاری برگ سبز و ارسال آن به مرکز نخبگان دارند؟

 الزامی به بارگذاری برگ سبز و ارسال آن به مرکز نخبگان ندارند.

کلید واژه ها: آموزشی

هزینه آموزش را به چه حسابی واریز کنیم؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌با سلام

شماره حساب واریزی بابت وجه هزینه آموزش

۷۳۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۱۶۷۳۱۴۰۸۵۴۴

به نام ذیحسابی ستاد کل نیروهای مسلح نزد بانک مرکزی 

مبلغ هزینه آموزش سربازی چقدر است؟ چگونه باید واریز شود؟

در سال ۱۴۰۱ هزینه آموزشی به مبلغ ۵ میلیون تومان بوده و توسط سازمان بکارگیرنده پرداخت شده است.

از تاریخ ۰۱/‏۰۴/‏۱۴۰۲‬ به بعد هزینه آموزشی به مبلغ ۰۰۰/‏۷۰۰/‏۷‬ میلیون تومان بایستی توسط سازمان بکارگیرنده پرداخت شود.

پرداخت هزینه آموزشی شامل سازمان های نیروهای مسلح نمی شود.

نخبگانی که پیشتر دوره آموزش نظامی را به صورت عادی گذرانده‌اند و یا از سابقه خدمت وظیفه عمومی برخوردارند، چگونه از ثبت شدن سوابق خدمتی خود در مرکز نخبگان اطمینان حاصل نمایند؟

اگر سابقه خدمت وظیفه دارید، باید در قسمت تسهیلات سایت مرکز نخبگان «گواهی درخواست سوابق خدمتی» را ثبت نمایید تا کلیه سوابق خدمتی شما (آموزشی و یگان خدمتی) توسط یگان خدمت قبلی‌تان به مرکز نخبگان ارسال گردد.

شایان ذکر است که گواهی گذراندن دوره آموزش نظامی عادی مورد تأیید است و به عنوان سابقه خدمت قبلی احتساب می‌شود.

کلید واژه ها: سوابق خدمتی

کلید واژه ها: سوابق خدمتی

افرادیکه اطلاعات شخصی آنان در برگ سبز و سفید به اشتباه درج شده است؟

افرادی که اطلاعات شخصی آنان در برگ سبز و برگ سفید اشتباه درج شده است، جهت تصحیح میتوانند به دفاتر پ+۱۰ و یا خود سازمان نظام وظیفه واقع در تهران میدان سپاه مراجعه نمایند.

  1. جهت اطلاعات بیشتر در سایت مرکز نخبگان اطلاعیه مرتبط با دوره آموزشی را مطالعه نمایید.
  2. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد دوره آموزشی خارج از موارد فوق، میتوانید در سایت مرکز نخبگان قسمت تماس باما، طرح سوال نمایید. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: آموزشی

طول دوره آموزشی برای افراد معاف از رزم و افراد متاهل و مجرد چگونه است؟ 

طول دوره آموزشی برای افراد معاف از رزم، مطابق شرایط مرکز آموزش بوده و طول دوره افراد متاهل و مجرد تفاوتی نداشته و یکسان میباشد.

کلید واژه ها: آموزشی

بعد اخذ برگ سبز چه زمانی، توسط مرکز نخبگان کد نخبگی برای افراد درج خواهد شد؟

افرادی که برگ سبز اخذ کرده‌اند، یک هفته مانده به شروع دوره آموزشی، برایشان توسط مرکز نخبگان کد نخبگی و مرکز آموزش مختصص نخبگان وظیفه، آموزشگاه شهید مدرس کرج یا آموزشگاه شهدای وظیفه ۰۱ نزاجا درج خواهد شد.

کلید واژه ها: آموزشی

برگ سبز صادر شده توسط دفاتر پ+۱۰ برای نخبگان وظیفه به چه صورت است؟ 

نخبگان وظیفه مثل سایر سربازها بصورت عادی اقدام به اخذ برگ سبز می نمایند.(یعنی برگ سبز صادره توسط دفاتر پ+۱۰ برای نخبگان وظیفه هیچگونه تفاوتی با برگ سبز سربازان عادی نخواهد داشت).

کلید واژه ها: آموزشی

افرادیکه دوره 45 روزه تکمیلی بسیج را بطور کامل گذرانده اند نیاز به اخذ برگ سبز دارند؟

افرادیکه دوره ۴۵ روزه تکمیلی بسیج را گذرانده و اصل گواهی آن را دریافت و به مرکز نخبگان جهت درج در پرونده ارائه نموده‌اند و قصد جایگزینی دوره آموزشی مرکز نخبگان را دارند، باید برگ سبز اعزام بخدمت داشته باشند.

کلید واژه ها: آموزشی

افرادیکه قبلاً دوره آموزشی را بصورت عادی و بطور کامل گذرانده اند نیاز به اخذ برگ سبز دارند؟ 

افرادیکه که قبلاًُ دوره آموزشی را به صورت عادی و به طور کامل گذرانده‌اند و به هر دلیلی (ادامه تحصیل و …) از ادامه خدمت سربازی ترخیص گردیده اند و قصد جایگزینی دوره آموزشی مرکز نخبگان را دارند، لذا برگ سبز قبلی آنان باطل شده و جهت ثبت سیستم مدرک آموزشی قبلی، باید برگ سبز اعزام بخدمت اخذ کرده باشند.

کلید واژه ها: آموزشی

افراد دانشجو یا معاف تحصیل چگونه نسبت به اخذ برگ اقدام کنند؟ 

افرادی که هم اکنون دانشجو بوده و یا به طور کامل فارغ التحصیل نشده اند (مدرک فارغ التحصیلی را هنوز دریافت نکرده اند و و از زمان یک سال معاف تحصیلی آنان باقی مانده است). وضعیت این افراد توسط مرکز نخبگان به "نخبه در حال تحصیل" تغییر داده میشود که این افراد، بعد از دریافت پیامک از مرکز نخبگان، میتوانند نسبت به اخذ برگ سبز اقدام نمایند.

کلید واژه ها: آموزشی

افراد فارغ التحصیل چگونه نسبت به اخذ برگ اقدام کنند؟ 

افرادی که فارغ التحصیل هستند ؛ میتوانند با ثبت مدرک فارغ التحصیلی در دفاتر پ+ 10 نسبت به اخذ برگ سبز اقدام نمایند.

کلید واژه ها: آموزشی

چه کسانی باید نسبت به اخذ برگ سبز اقدام نمایند؟

همه افراد معرفی شده از بنیاد ملی نخبگان ملزم به گذراندن فرایند دفاتر پ+10 و اخذ برگ سبز میباشند.

کلید واژه ها: آموزشی

چگونه باید برای دوره آموزش نظامی نخبگان ثبت نام کرد؟ اعزام آن در چه تاریخی صورت می‌گیرد؟ یگان آموزش‌دهنده کجاست؟

چگونه باید برای دوره آموزش نظامی نخبگان ثبت نام کرد؟ اعزام آن در چه تاریخی صورت می‌گیرد؟ یگان آموزش‌دهنده کجاست؟

نخبگان وظیفه (دانشجو یا فارغ‌التحصیل) بایستی بلافاصله پس از احراز نخبگی و دریافت پیامک مرکز نخبگان، به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه و برگ سبز اعزام به خدمت را دریافت و در سایت مرکز نخبگان (نوارابزار قرمزرنگ بالای سایت ← تسهیلات ← ثبت برگ سبز اعزام) بارگذاری نمایند تا نخبگی‌شان در سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا ثبت شود.

توجه: برابر مقررات جدید، کلیه نخبگان وظیفه بایستی پس از احراز نخبگی  تعیین سازمان بکارگیرنده برای اعزام به دوره آموزشی در سایت مرکز نخبگان ثبت نام نموده و در اولین دوره آموزشی اعزام شوند.

در حال حاضر برای ثبت نام بایدحداقل یک ماه پیش از شروع دوره در سایت مرکز نخبگان در قسمت «ثبت نام دوره‌های آموزشی» نام‌نویسی کرد. اعزام معمولاً در هر سال در شش نوبت صورت می‌گیرد. البته اطلاع‌رسانی دقیق در این خصوص از طریق اطلاعیه‌های سایت مرکز به اطلاع می‌رسد.

یگان آموزش‌دهنده، آموزشگاه شهید مدرّس نیروی زمینی سپاه واقع در کیلومتر ۲۸ بزرگراه شهید فهمیده غرب (تهران به کرج) - جنب شهرک خاتم الانبیا (ص) می باشد.

 کلید واژه هاسوالات دوره آموزشی پادگان محل یگان آموزشی

کلید واژه ها: سوالات دوره آموزشی پادگان محل یگان آموزشی

آیا می‌توان پروژه کسر از خدمت را به عنوان پروژه جایگزین خدمت ارائه داد؟

خیر، کسر خدمت حداکثر تا ۱۲ ماه و در صورتیکه تاریخ اتمام پروژه قبل از احراز نخبگی باشد مورد قبول می باشد. به این منظور باید نامه کسر خدمت صادرشده توسّط معاونت نیروی انسانی سازمان اصلی به‌کارگیرنده در سامانه وظیفه فراجا ثبت و لوح فشرده حاوی فایل پروژه (مطابق با قالب مشخّص‌شده) به به مرکز نخبگان تحویل داده شود.

توجّه ۱: تاریخ شروع و تاریخ پایان پروژه کسر از خدمت حتماً بایستی در نامه مربوطه درج گردد.

توجّه ۲: پروژه کسر خدمت قبل از احراز نخبگی باید تعیین تکلیف و در سامانه وظیفه ثبت شود، در غیر این صورت مسئولیّت عواقبی همچون از دست رفتن امکان استفاده فرد نخبه از تسهیلات نظام وظیفه نخبگان بر عهده خود فرد است.

توجه ۳: افرادی که سابقه کسرخدمت پژوهشی بیش از ۱۲ ماه دارند در صورتی می توانند در چرخه نخبگی قرار گیرند که امکان انجام یک پروژه تحقیقاتی حداقل ۱۲ ماهه را داشته باشند در غیر این صورت بایستی مسیر پروژه کسر خدمت را ادامه دهند.

کلید واژه ها: کسری کسر خدمت پروژه کسر خدمت

کلید واژه ها: کسری کسر خدمت پروژه کسر خدمت

در طول دوره انجام پروژه جایگزین خدمت، ارائه چند گزارش پیشرفت مورد نیاز است؟

گزارش‌های پیشرفت کار بایستی حداقل هر سه ماه یک‌بار با نامه رسمی از سازمان بکارگیرنده و در قالب لوحه فشرده به مرکز نخبگان تحویل گردد. تحویل حدّاقل دو گزارش پیشرفت (۳۰% و ۶۰%) به مرکز نخبگان الزامی است

توجه: ارائه هر گونه تسهیلات به نخبگان وظیفه منوط به ارسال گزارش پیشرفت کار توسط سازمان بکارگیرنده می باشد.

کلید واژه ها: گزارش پیشرفت تعداد گزارش پیشرفت

کلید واژه ها: گزارش پیشرفت تعداد گزارش پیشرفت

گزارش‌های پیشرفت چگونه باید به مرکز نخبگان تحویل شود؟

هریک از گزارش‌های پیشرفت کار ابتدا باید توسط نخبه وظیفه به سازمان به‌کارگیرنده تحویل گردد، سپس آن سازمان نامه تأییدیه گزارش پیشرفت را به مرکز نخبگان ارسال نماید.

توجّه: ارسال منظّم گزارش‌های پیشرفت کار (۳۰% و ۶۰%) الزامی است و در صورت عدم ارسال، این مرکز از ارائه هر گونه خدمات معذور است. 

 کلید واژه هاگزارش پیشرفت

کلید واژه ها: گزارش پیشرفت

آیا پس از تحویل مدارک پایان کار می‌توان برای ادامه تحصیل اقدام کرد؟

بله. بنا بر توافق بین بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان وظیفه عمومی ناجا، نخبگان پس از پایان کار و تحویل مدارک صدور کارت به مرکز می‌توانند مبادرت به ادامه تحصیل نمایند.

کلید واژه ها: ادامه تحصیل

آیا نخبگان وظیفه می‌توانند در حین خدمت برای ادامه تحصیل اقدام کنند؟

فقط عزیزان نخبه‌ای که در مقطع دکتری تخصصی (PhD) داخل کشور مورد پذیرش قرار گرفته و مدرک قبولی خود را به مرکز نخبگان ارائه داده باشند، می‌توانند گواهی بلامانع بودن ادامه تحصیل از این مرکز دریافت نمایند. همچنین این گواهی برای تحصیل در دوره پسادکتری و فلوشیپ در داخل کشور نیز می‌تواند صادر گردد.

شایان ذکر است که صدور این گواهی مشروط به صدور نامه شروع به کار و عدم تأخیر در ارائه گزارش‌های پیشرفت کار است.

بدیهی است که پذیرش این نامه در دانشگاه پذیرنده نخبه وظیفه، منوط به سازگاری با مقررات آن دانشگاه است. 

 کلید واژه هاادامه تحصیل منع ادامه تحصیل تحصیل حین خدمت

کلید واژه ها: ادامه تحصیل منع ادامه تحصیل تحصیل حین خدمت

میزان حقوق و خالص دریافتی نخبگان و استعدادهای برتر وظیفه چه مقدار است؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بسمه تعالی

۱۴۰۲ حقوق نخبگان / استعدادهای برتر وظیفه در سال

ردیف

مقطع تحصیلی

مبلغ حقوق پایه (ریال)

حقوق پایه در وضعیت اشتغال

حقوق پایه در وضعیت آموزش

۱

کارشناسی

۴۶،۳۸۹،۲۷۲

۲۳،۱۹۴،۶۳۶

۲

کارشناسی ارشد

۴۸،۲۲۰،۴۲۸

۲۴،۱۱۰،۲۴۱

۳

دکتری حرفه‌ای غیرپزشکی

۵۰،۰۵۱،۵۸۳

۲۵،۰۲۵،۷۹۲

۴

پزشکی، دکتری تخصصی و فوق تخصص

۵۴،۹۳۴،۶۶۴

۲۷،۴۶۷،۳۳۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱-۱) منظور از مقطع تحصیلی، گواهی پایان دوره تحصیلی یا دانش آموختگی در هر مقطع تحصیلی می‌باشد.

۱-۲) حقوق پایه کارکنان وظیفه استعداد برتر و نخبه متأهل در وضعیت اشتغال و یا وضعیت آموزش، بدون توجه به مقطع تحصیلی فرد، بر اساس مبالغ مندرج در ردیف (۴) جدول بالا پرداخت می‌گردد.

۱-۳) کارکنان وظیفه استعداد برتر و نخبه‌ای که دارای مدرک دکتری تخصصی غیرپزشکی ( Ph.D ) هستند، با توجه به وضعیت اشتغال و یا وضعیت آموزش، از حقوق پایه مندرج در ردیف (۴) جدول فوق، بهره‌مند می‌گردند.

۳) کمک هزینه عائله مندی و اولاد

امتیاز کمک هزینه عائله مندی (حداکثر یک همسر) و کمک هزینه اولاد به ازای هر فرزند، به ترتیب ۲۲۸۰ (معادل
۹،۱۷۴،۷۲۰ ریال) و ۱۰۵۰ (معادل ۴،۲۲۵،۲۰۰ ریال) تعیین می‌گردد.

۳) کارکنان وظیفه برابر مقررات و ساز و کارهای مربوط به کارکنان پایور، مشمول بیمه عمر و حوادث می‌باشند.

افرادی که در شرکت بیمه تأمین اجتماعی هستند و الان مدنظر دارند از بیمه نیروهای مسلح استفاده کنند باید چه کار کنند؟ آیا می‌توانند هر دو بیمه را داشته باشند؟

افرادی که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند اگر تمایل دارند از بیمه نیروهای مسلح استفاده نمایند باید بیمه تامین اجتماعی خود را قطع نمایند. امکان برقراری دو بیمه بصورت همزمان وجود ندارد.

آیا مدت دوره سربازی با بیمه نیروهای مسلح جزء سابقه کار محسوب می‌شود؟

بله. ‌‌‌‌‌

زمان پرداخت حقوق و مزایا از کی می‌باشد؟

از زمان صدور مجوز شروع بکار، لیکن برقراری حقوق در سازمانها باتوجه به سیر مراحل اداری شاید ۲ یا ۳ ماه بطول بیانجامد. ‌‌‌‌‌‌

صدور دفترچه خدمات درمانی چگونه است؟

از تاریخ ۰۱/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ اقدامات مربوط به کسورات بیمه خدمات درمانی_ بیمه درمانی _مکمل و بازنشستگی به سازمانهای بکارگیرنده محول شده است.لذا سازمانهای بکارگیرنده بایستی کسورات بیمه کارکنان استعداد برتر را در سامانه نگین (مربوط به سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح) پرداخت و افراد در محل سکونت خود یا … با مراجعه به دفاتر خدمات درمانی ساتا نسبت به اخذ دفترچه خود یا عاقله (تحت تکفل) اقدام کنند.

کلید واژه ها: حقوق و بیمه حقوق بیمه

کلید واژه ها: حقوق و بیمه حقوق بیمه

حقوق و بیمه نخبگان وظیفه چگونه برقرار می‌شود؟

‌‌‌‌‌‌سازمان به‌کارگیرنده موظف است پس از دریافت مجوز شروع به کار از مرکز نخبگان، نام نخبه وظیفه را بلافاصله در فهرست کارکنان مشمول حقوق و بیمه خود قرار دهد. حقوق و بیمه بایستی تا انتهای مدت زمان انجام پروژه یعنی حداکثر ۲۴ ماه (با احتساب دوره آموزش) برقرار باشد.

چنانچه پس از ارسال نامه شروع به کار، حقوق و بیمه توسط سازمان به‌کارگیرنده برقرار نشود، نخبه وظیفه بایستی بلافاصله از طریق قسمت «ثبت ارتباط با ما» در سایت، مرکز نخبگان را در جریان بگذارد.

کلید واژه ها: حقوق حقوق و بیمه

برای اطمینان از وصول نامه توسط مرکز نخبگان برای هر گونه اقدام بعدی چه باید کرد؟

می‌توانید از قابلیت پیگیری اینترنتی مرسولات پستی استفاده فرمایید. در صورت ناممکن بودن این روش، شماره و تاریخ دقیق ارسال نامه را یک هفته بعد در قسمت «تماس با ما» سایت ثبت فرمایید. موضوع پیام خود را «پیگیری وصول نامه» درج نمایید.

کلید واژه ها: رسید نامه وصول نامه

کلید واژه ها: رسید نامه وصول نامه

استخدام در حین اجرای پروژه چگونه است؟

استخدام تابع ضوابط سازمان امور اداری و استخدامی کشور است و فقط گواهی شرکت در آزمون‌های استخدامی از سوی این مرکز صادر می‌شود. ‌‌‌‌

آیا مصوبه شورای انقلاب فرهنگی درمورد استخدام ضمانت اجرایی دارد؟

درصورتیکه مدت خدمت شما برابر ضوابط مندرج مصوبه شوراء باشد، بله. ‌‌‌‌‌

گواهی اشتغال به خدمت چگونه صادر می‌شود؟

برای ارائه هرگونه گواهی اشتغال به خدمت، مجوز شروع به کار از طرف مرکز نخبگان الزامی است. لازم به ذکر است گواهی اشتغال به خدمت برای آزادسازی مدرک تحصیلی پس از ارائه گزارش پیشرفت اول قابل صدور است.

به این منظور می‌توانید از نوار ابزار قرمزرنگ بالای سایت مرکز نخبگان، «تسهیلات» «گواهی‌ها» «گواهی اشتغال به خدمت» را انتخاب و فرم مربوطه را تکمیل نمایید. ‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: گواهی اشتغال به خدمت گواهی اشتغال گواهی آزاد سازی مدرک تحصیلی آزاد سازی مدرک

کلید واژه ها: گواهی اشتغال به خدمت گواهی اشتغال گواهی آزاد سازی مدرک تحصیلی آزاد سازی مدرک

همزمان با انجام پروژه امکان اجرای طرح پزشکان وجود دارد؟

درصورتیکه سازمان بهداشت و درمان کشور قبول کند منعی ندارد.

نحوه ادامه تحصیل در مقطع دکتری یا پسادکتری چگونه است؟

در صورتیکه تحصیل در دانشگاه‌‌های داخل کشور باشد منعی ندارد ولی برای تحصیل در خارج از کشور باید از نخبگی انصراف بدهید. ‌‌‌‌‌‌

نحوه ارسال گزارش پیشرفت چگونه است؟

بستگی به پیشرفت کار داشته و معمولاً هر ۴ یا ۵ ماه یک گزارش باید ارسال شود.

درصورت عدم همکاری سازمان در ارائه پروپوزال یا گزارش پیشرفت در موعد مقرر چه کاری انجام دهیم؟

درصورتیکه شما گزارش پیشرفت داده باشید سازمان باید پس از بررسی و تأیید آن را به مرکز نخبگان ارسال کند، ولا غیر باید پیگیری کنید تا در نهایت به مشکل بر نخورید. ‌‌‌‌‌‌

ادامه طرح پزشکان وظیفه‌ای که مدت پروژه خود را کمتر از ۲۴ ماه انجام داده‌اند چگونه است؟

اادامه طرح منوط به قوانین و مقررات اعلام شده و جاری در وزارت بهداشت و درمان پزشکی می باشد.

کلید واژه ها: شروع به کار مراحل شروع به کار

امکان دریافت گواهی بلامانع بودن استخدام تا چه مرحله‌ای از پیشرفت کار است؟

پس از صدور مجوز شروع بکار و یا ارسال گزارش‌های ۳۰% و ۶۰%. ‌‌‌‌‌

مراحل اداری دریافت مجوز خروج از کشور چگونه است؟

برای اخذ مجوز خروج از کشور، نامه از سازمان به‌کارگیرنده با ذکر تاریخ رفت و برگشت، کشور و هدف از سفر الزامی است. با ارائه این نامه توسط سازمان به‌کارگیرنده به همراه مستندات قانونی و ارسال آن به مرکز نخبگان مجوز خروج از کشور بررسی و نتیجه در سایت مرکز نخبگان اطلاع‌رسانی می‌شود.

توجه ۱: فرصت مطالعاتی بایستی در راستای پروژه تحقیقاتی بوده و حداکثر مدت زمان آن ۶ ماه می‌باشد.

توجه ۲: مجوز خروج از کشور برای نخبگان وظیفه تنها توسط مرکز نخبگان و فقط برای سفرهای علمی مانند فرصت مطالعاتی یا ارائه مقاله و سفر زیارتی (حج عمره و تمتع یا عتبات عالیات) صادر می‌شود و مجوز صادره برای دانشجویان از دانشگاه محل تحصیل فاقد اعتبار و خلاف مقررات مرکز نخبگان می‌باشد.

توجه ۳: مجوز خروج از کشور در طول دوره انجام پروژه، برای فرصت مطالعاتی حداکثر یک نوبت و برای سایر سفرهای کوتاه مدت، حداکثر برای دو مرحله صادر می‌شود.

کلید واژه ها: خروج از کشور سفر فرصت مطالعاتی عتبات عالیات ‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: خروج از کشور سفر فرصت مطالعاتی عتبات عالیات

چند سفر خارجی می‌توانم انجام دهم و چه مدارکی لازم است؟

حداکثر یک سفر مطالعاتی ۶ ماهه یا ۴ سفر کوتاه مدت ۱۰ روزه و با دعوتنامه از کشور مقصد و یک سفر حج تمتع ۴۵ روزه.

مدت فرصت مطالعاتی چقدر است؟

حداکثر ۶ ماه.

آیا زمان انجام فرصت مطالعاتی جزء پروژه محسوب می‌شود؟

خیر، مگر در راستای پروژه تحقیقاتی بوده و سازمان کتباً در نامه قید نماید. ‌‌‌‌‌

نحوه دریافت پاسپورت چگونه است؟

در زمان خدمت سربازی دریافت پاسپورت مقدور نیست مگر برای خروج کشور جهت شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه یا سفر زیارتی. ‌‌‌‌‌

تشریفات اداری پس از بازگشت از سفر خارجی به چه ترتیب است؟

پس از بازگشت از آخرین سفر به کشور ضروری است نامه لغو تعهدی را که از سازمان وظیفه عمومی ناجا دریافت کرده‌اید به سازمان به‌کارگیرنده تحویل نمائید. این نامه باید به انضمام دیگر مدارک شما در پایان کار توسط سازمان به‌کارگیرنده به مرکز نخبگان ارسال گردد نت در سامانه وظیفه عمومی به ثبت برسد. خاطرنشان می‌شود وجود این نامه در پرونده نخبه وظیفه یکی از الزامات صدور کارت پایان خدمت وی است.

کلید واژه ها: لغو تعهد خروج از کشور

کلید واژه ها: لغو تعهد خروج از کشور

آیا چاپ مقاله شرط دریافت کارت پایان خدمت است؟

چنانچه در پروپوزال مصوب تهیه مقاله توسط نخبه تعهد گردیده باشد نخبه بایستی نسبت به انجام تعهدش عمل نماید.

کلید واژه ها: کارت پایان خدمت مدارک پایان کار

چه مدت پس از ارسال مدارک پایان کار به نظام وظیفه کارت پایان خدمت صادر می‌شود؟

از زمانی که مدارک تحویل نخبگان داده شود تا ۳۰ روز کاری به نظام وظیفه ارسال خواهد شد.

کلید واژه ها: پایان کار کارت پایان خدمت مدارک پایان کار

چه اقداماتی برای پایان کار لازم است؟

پس از دفاع از پروژه جایگزین خدمت در سازمان به‌کارگیرنده، بایستی نامه اتمام پروژه به همراه فایل پروژه در قالب لوح فشرده مطابق با فرمت مورد نظر در سایت از طرف آن سازمان (به شکل ممهور یا هولوگرام‌دار) صادر و اصل آن توسط سازمان به مرکز نخبگان تحویل داده شود.

فرد نخبه نیز می تواند لوح فشرده (با قالب مشخص‌شده) و دیگر مدارک مورد نیاز را در یک پاکت واحد به شکل پستی یا حضوری (تحویل به نماینده مرکز نخبگان مستقر در تهران- خیابان شهید بهشتی- خیابان قائم مقام فراهانی- نبش خیابان شهدا (روبروی سفارت اندونزی) - مدرسه حکمرانی شهید بهشتی _پ ۱۸۲ در ساعات ۸ تا ۱۲ روزهای کاری) به مرکز نخبگان ن.م تحویل نماید.

شرح مدارک مورد نیاز در خصوص پایان کار در قسمت «فرم‌های نخبگان» سایت حاضر در دسترس است

http://mneb.ir/fa/download/category/6/

کلید واژه ها: پایان کار دفاع دفاع پروژه

کلید واژه ها: پایان کار دفاع دفاع پروژه

از چه طریقی بدانیم مدارک ارسالی پایان کار واصل شده یا خیر؟ 

از طریق تماس تلفنی و چنانچه موفق به تماس نشدید بایستی از طریق سایت و قسمت (ثبت ارتباط با ما) کامنت گذاشته و تا ۲۴ ساعت بعد جواب پیام شما داده خواهد شد. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: پایان کار مدارک پایان کار

مراحل صدور پایان کار چگونه است؟ 

مراحل صدور پایان کار بدین صورت است که ابتدا نامه پایان کار از سازمان بکارگیرنده توسط نخبه اخذ (یا توسط نماینده سازمان ارسال می‌گردد) و نخبه موظف است به سایت مرکز نخبگان مراجعه و مدارک لازم جهت صدور کارت را آماده نموده (از جمله، CD مدارک شخصی به‌صورت کدبندی (طبق جدول) + تکمیل فرم خلاصه وضعیت خدمتی + فرم نظرسنجی + کپی مدارک شخصی: شناسنامه + کارت ملی + گواهینامه (گروه خونی) + ابطال دفترچه بیمه + آخرین مدرک تحصیلی + عکس ۴*۳ چهار قطعه) و با مدارک ذکر شده به نخبگان تحویل نمایند. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: مدارک پایان کار پایان کار

ممکن است نحوه ارتباط با مرکز نخبگان را بفرمایید؟

حضوری، تلفنی، از طریق نظر یا همان کامن ت

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)

سوال خود را در کدام قسمت ارتباط با ما بپرسم؟ 

در قسمت توضیحات سوال خود را دقیق و کامل بیان کنید. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)

اگر بعد از ساعت ۱۲ کامنت بگذارم آیا جواب داده میشود؟ 

اگر چهارشنبه باشد دیگر جواب داده نمیشود ولی اگر در طی هفته باشد به روز بعد موکول میگردد.

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)

در روزهای تعطیل رسمی و ۵شنبه ها کامنت ها جواب داده می شود؟ 

از ارسال سوالات در روزهای پنجشنبه و جمعه و همچنین تعطیلات رسمی خودداری گردد (در این ایام سوالات پاسخ داده نمی‌شود)  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)

چه زمانی طول می کشد تا جواب کامنت خود را دریافت کنم؟ 

مهلت ارسال پاسخ به سوالات ظرف ۲۴ ساعت بعد از دریافت کامنت می‌باشد. ‌‌‌‌‌‌‌

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)

من یکبار در سایت تقاضای معرفی نامه (درخواست گواهی) کرده ام. مجدداً نمی توانم تقاضای بعدی را ثبت کنم و با خطای قبلاً این فرم را پر کرده اید مواجهه می شوم.لطفاً توضیح دهید که چه کاری باید انجام بدهم؟

از طریق تماس یا کامنت به ما اطلاع دهید تا دسترسی به ثبت گواهی مجدد را برایتان آزاد کنیم.

کلید واژه ها: ثبت ارتباط با ما (تماس با ما)